הירשמו ל-ורדימייל וקבלו עדכונים על חדשות ואירועים בסביבה:

שם
אימייל

דעה: אל תאמינו להם - זהו מאבק על הכפר שלנו

     
ד. קלנר    30.09.09
הדת אינה מתפשרת. דת לא יכולה להתפשר ולכן אין להם כל כוונה לחיות בשלום לצידנו.




דב קלנר

רבות התלבטתי אם להעלות על הכתב את דעותיי, וזאת מכיוון שאינן "תקינות פוליטית" - סובלניות, אוהבות, מבינות או מתפשרות.

כמו רוב תושבי הכפר, אני עוקב אחר חילופי הדברים מעל דפי העיתון, ותוהה כמה הטעיה ואחיזת עיניים עוד נסבול עד שנתפקח, נתעורר ונפנים לאן פני הדברים.

הבה נאמר דברים נכוחה:

כבר אמרו זאת אנשי דת, יהודים, מוסלמים או נוצרים:  "הדת אינה מתפשרת. דת לא יכולה להתפשר". באמירה קצרה וברורה זאת  כרוכה כל הפילוסופיה החרדית, ומה שעומד מאחורי הויכוח בכפר.

תומכי הדתיים בכפר מתחלקים בעיני לשניים:

המסורתיים מבית אבא או מאמונה, אוהבים את הביקור השבועי בבית הכנסת, את התפילות, החגים ושמירת מסורת ישראל, שמהווים פן נוסף לחייהם. הם מאמינים שהוויכוח נסוב כאן על זכותם לחיות לפי אמונתם, ובאמת ובתמים מתכוונים לכך כאשר הם אומרים שאינם רוצים לכפות את דרכיהם עלינו, החילוניים. ובפרפרזה על המונח בו משתמשים החרדים לתיאור החילוניים, אקרא לקבוצה זו "תינוקות שנשבו" .

הקבוצה השנייה היא ה"יבוא" החרדי קיצוני שהולך וגדל, שמטעה ומשקר לנו ולמסורתיים במצח נחושה. לנו - כי כך נהוג אצלם, ולמסורתיים - כדי שישמשו להם ככסות, מסיכה וחזית נוחה לבריות, שתסתיר את כוונתם האמיתית. וכוונתם האמיתית היא השתלטות  על הכפר וחיסול דרך החיים החילונית.

מבחינת החרדים, זוהי מלחמת קיום, ששורשיה נעוצים בצורך הקריטי במקומות מגורים חדשים, הנובעים מהריבוי הטבעי  שלהם.

אל תאמינו למתק השפתיים שלהם. אין להם כל כוונה לחיות בשלום לצידנו. זכרו - הדת אינה יכולה להתפשר, אסור לה, ולכן, גם אם יספרו לנו סיפורים, יחייכו במתק שפתיים, ויפרטו על כל מיתר ונים בליבנו,  על ארון הספרים היהודי, יידישקייט ובית אבא, מטרתם אחת היא: שאנחנו לא נהיה כאן.

כמה תמימים אנחנו יכולים להיות: אין צורך לחזור להיסטוריה הרחוקה של חרמות ונידויים מימי הפילוסוף שפינוזה כדי להבין "סובלנות דתית" מהי. מספיק להיזכר בעשרות השנים האחרונות, ולהלן רק כמה מושגים שיזכירו לכם:  יבניאל, בית שמש, בני ברק, מאה שערים, העגלה העמוסה והעגלה הריקה של הרב קוק, אחוזי ההשתמטות, חמורו של משיח, והרשימה עוד ארוכה. האם ולו באחת מדוגמאות אלה פגשנו סובלנות דתית? האם ראינו דו קיום באחד מהמקומות האלה?,  או רק התדרדרות, נטישה חילונית ומות ההומניות. אז מדוע אתם חושבים שזה יהיה שונה כאן??!!

הטעות הראשונה בכפר ורדים הייתה הקמת בית כנסת גדול ומפואר כל כך, שנים לפני הקמת מרכז קהילתי ותרבותי הנחוץ לפיתוח ושמירה על ערכי התרבות החילונית.

השנייה הייתה ויתור הקהילה הקונסרבטיבית, הפעילה בקרבנו החל מהקמת הכפר, על בית הכנסת. רבים בני המצווה  העולים לתורה במליאת הגנים, רבים החוגגים שם את החגים, באווירה נעימה בה מתפללים כל בני המשפחה, נשים וגברים, יחדיו. ולצידם עומד בית הכנסת המהודר, ה"שייך", משום מה, לחרדים.

הטעות השלישית הייתה העירוב. בואו נעצור בזמן לפני הטעות הרביעית והיא הקמת המקווה.

 

אין לי דבר נגד אדם הבוחר לחיות באורח חיים דתי, אין לי דבר נגד ה"תינוקות שנשבו", אך אני מאמין, ומקווה שאולי הצלחתי לשכנע מישהו, שיש כאן תכנית והיא מתבצעת לנגד עינינו, והתכנית היא, הפיכת כפר ורדים ליישוב חרדי.

ביום שבו חילונים יוכלו לגור במאה שערים, או בני ברק, ודרישותיהם לתיאטרון, מרכז ספורט או בית כנסת קונסרווטיבי (על רפורמי אפילו לא אעז לדבר) יענו, רק אז יש לחזור ולדון בהקמת מקווה בכפר ורדים. ועד אז אסור לוותר על אף שעל, ויש להקשות ככל האפשר על תהליך ההתחרדות כי זהו מאבק על הבית שלנו, על כפר ורדים.





 הדפסת כתבה     שליחה לחבר     הוספת תגובה
תגובות הכתבה הצגת כל התגובות ברצף
155
ל 154 מה היה לחרדים לעשות כאן ב 1882 לא היה ממי
סתם יהודי 30.10.09 23:32
154
ל-151 נא לדייק: בזכותו? - למרותו!!!! העלייה הראשונה (1882) חרדית! (לת)
יהודי אמיתי 29.10.09 04:57
153
כפיה דתית
ליעד 28.10.09 15:13
152
לדינה ו148 המיקוה וכל השאר זה מישרות לאנשי דת בלנים רבנים וכו' שאנשי הכפר יחויבו לממן (לת)
לובביץ 28.10.09 08:48
151
ל 146 אבל בזכותו אתה יושב בארץ ישראל ומשמיץ אותו ומתנהג כמו הליצן מלובביץ שלא עלה לישראל
ליבוביץ 28.10.09 08:41
150
148 יהודי אמיתי
דינה 27.10.09 21:26
149
לליצן מ 146 , האם הבנתי נכון?
אלי עזר 27.10.09 19:57
148
לדינה היקרה: אם את מוכנה להתאפק ב"פרו ורבו" רק יום אחד...אז תתאפקי עד פסח
יהודי אמיתי - בלי מריחות 27.10.09 19:50
147
למה אף אחד לא עונה תשובות ל 143. הוא שאל שאלות לענין. (לת)
דינה 27.10.09 19:17
146
לאחר שצפיתם בגיבובי ליבוביץ' הליצן, צפו בדבר הבא
גם אם לא תרצו, זו האגדה 27.10.09 18:24
145
כדאי לצפות
ליבוביץ 27.10.09 15:02
144
תבחרו
!!!! 24.10.09 10:07
143
כמה שאלות שבאמת מעניינות אותי בנושא המקווה
גיל 22.10.09 00:07
142
תשובה לאביבה זוהר
גיל 21.10.09 23:53
141
תשובה ל-139 ו-140.הבנת הנקרא!
אביבה זוהר 21.10.09 20:07
140
אביבה, תגובה 100 במאמר על המקווה (גרייסון)
עוד ??? אחר 21.10.09 19:13
139
תשובה לאביבה זוהר
??? 21.10.09 18:58
138
ל-??? מזמן לא ראית את שמי מופיע?
אביבה זוהר 21.10.09 18:23
137
לאביבה זוהר ולקוראי התגובות כאן. תראו איך החרדים מרשים לעצמם לדבר...
??? 21.10.09 16:49
136
ל 132 ההלם ניבט מפנינו??? הסבר.
חילוני 21.10.09 16:38
135
129 מאחלים לך בהצלחה להפיץ כמה שיותר תורה בדרכי נועם...זה באמת אבסורד במקום לפחד מהשתלטות ערבית
ירדן 21.10.09 12:47
134
אני כותב מתוך ליבי
דנידין הרואה ואינו נראה 21.10.09 12:11
133
לדן יפה כתבת........ (לת)
אני 21.10.09 12:01
132
איזה חומר?
אני עומד במעגל ומביט סביבי 21.10.09 11:02
131
תושבי הכפר, תיקון טעות: קראו את תגובתו האלימה של 129 (לת)
לא רוצה לצאת בחוץ 21.10.09 10:51
130
תושבי הכפר, קראו את תגובתו האלימה של 128. אין צורך להוסיף מילים.זה החומר האנושי,אלה האנשים, זה הכוון
לא רוצה לצאת בחוץ 21.10.09 10:49
129
ל-128 - אתה תצא בחוץ (לחו"ל) - One way
נשאר פה בעל כורחכם 21.10.09 10:34
128
127 , קשה לך עם האמת והעובדות, לא? אתה לא תתן לעובדות בשטח לבלבל אותך
לא רוצה לצאת בחוץ 21.10.09 09:37
127
126,125,123,122,122,107 אותו אדם פסימי
הד+בת קול 21.10.09 09:05
126
נמאסתם
בת קול 20.10.09 23:48
125
107 צודק/ת
קורא ומבין 20.10.09 23:30
124
כמה אפשר ללעוס ולחזור ולמחזר?
מסטיק 20.10.09 23:29
123
הם עוד יוציאו אותנו מביתנו
לא רוצה לצאת בחוץ 20.10.09 21:17
122
כפר ורדים ישוב ללא עתיד
תושב שזה מקרוב בא 20.10.09 19:22
121
כולנו יהודים
שמחה וששון 18.10.09 23:00
120
117 התבלבלת כהוגן... אתה תיסע לפולניה ופה ישארו החילונים והדתיים שרוצים להיות י ה ו ד י ם !!!
ששון 18.10.09 20:07
119
על זה בדיוק דיברתי. (לת)
גליה 16.10.09 15:48
118
התנשאות ? של מי?
צביונה 16.10.09 14:17
117
חבד זה שקר
יהודי מאמין 15.10.09 19:59
116
יש לי תשובה (אז מה, אז אני חוזרת בתשובה?)
גליה 15.10.09 19:10
115
תוספת לתגובה הקודמת שלי
גאולה כהן 15.10.09 19:09
114
ל-110 יש לך מה זה ידע?
גאולה 15.10.09 17:26
113
112 חזק !!! תודה על הקישור... הלואי ונתעורר בזמן... (לת)
עדי 15.10.09 16:49
112
הנה הקישור הנכון
יעלה 15.10.09 15:38
111
http://www.shofar.net/site/emedia.asp?id=1742&Category=3&Prourl=http://oldserver.shofar-tv.com/MEDIA (לת)
תקראו תפנימו ותתעוררו 15.10.09 15:33
110
הבעל שם טוב
כל ישראל חברים ונאמר אמן 15.10.09 03:50
109
נכון, נמאסתם!!!
האמת הבאמת פשוטה 13.10.09 18:54
108
ל14 בית כנסת יכול להיות גם ברוח רפורמית והרב הרפורמי עשה טעות שלא נלחם על בית הכנסת שהדתיים יתפללו ב
שלי 13.10.09 18:50
107
פשוט נמאסתם
האמת הפשוטה 13.10.09 18:21
106
תוספת ל 104 כל הכבוד
מסתכל בקנקן 11.10.09 11:09
105
לקלנר. 103 ולחרדי מ 100
ציפי 10.10.09 19:09
104
ל-102: הכובע לא קובע, המעיל לא מועיל והזקן לא מעיד על הקנקן
מיכאל 10.10.09 18:47
103
למה האנונימיות??
דב קלנר 10.10.09 13:23
102
בהמשך ל100, דוקא חשבתי שרוב הדתים עברינים. בבית המשפט הנאשמים תמיד עם כיפה... לא? (לת)
תושב 09.10.09 18:50
101
ל 100: סמים? מי כמוך יודע
דודו 09.10.09 18:45
100
הם אמרו פסוקים?! כאילו "אוי אוי אוי" (99 לדידו - לאמר פסוקים יותר גרוע מלהסניף חומרים...)
חזרנו לפסים 09.10.09 16:38
99
מתי זה "ירצו יאכלו" ומתי לא.
דודו. התייחסות ל93 ו90 ו 98 09.10.09 10:22
98
כמה תמימים היינו
לא נעים להזכר 07.10.09 22:31
97
לאביבה (90)
ציפי 07.10.09 22:12
96
המשך לתגובתי ב 95
יהודית רוזמרין 07.10.09 22:06
95
תשובה לאביבה זוהר
יהודית רוזמרין 07.10.09 22:00
94
93. מישהו אמר שמצוות נטילת לולב זה גרוע? אל תכניס לי מילים לפה, אלא
מאיר 07.10.09 18:45
93
תגובה ל-91
תושב 07.10.09 18:07
92
עוד על רמת אביב
חרד 07.10.09 14:55
91
ל 89 . תודה. מאמרו של רענן שקד. קיראו ותראו מה מחכה לנו.
מאיר 07.10.09 14:43
90
לציפי ולתושב
אביבה 07.10.09 14:18
89
רמת אביב
חרד 07.10.09 14:01
88
לאביבה, איך זה
ציפי 07.10.09 10:26
87
מזדהה לגמרי עם 84, ועוד יותר עם 86. כל מילה בסלע. כשהתנפלו על קלנר, שתקתם. (לת)
דני 07.10.09 00:08
86
מה שרואים מכאן לא רואים משם?
תושב 06.10.09 22:40
85
לתושב מס.84 אולי תזדהה?
אביבה זוהר 06.10.09 21:25
84
מה בעצם קורה פה?
תושב 06.10.09 11:17
83
צודק 81 , העינים הגדולות של
ציפי 05.10.09 23:44
82
תגיד 78 היה כדאי להתלכלך?
געפילטעפיש 05.10.09 21:43
81
79, אל תשנה את ההסטוריה. וגם התייחסות ל 78.
מי ותיק יותר? 05.10.09 21:36
80
תאכלו אותה פעמיים: גם תאכלו את הדגים המסריחים, וגם תגורשו מהעיר...
תוספת ל 78 05.10.09 18:54
79
איני פוחד מחרדים
גם אני ותיק! 05.10.09 18:46
78
תגידו, היה כדאי?
לחרדים היקרים 05.10.09 17:07
77
מי אמר שאין לתושבי הכפר הותיקים זכויות?
! 05.10.09 16:41
76
מה בסך הכל מבקש אזרח שווה זכויות?
בוגד???? 05.10.09 14:42
75
התשובה בגוף השאלה
! (ל 74) 05.10.09 14:08
74
אז מה עושים?
? 05.10.09 10:51
73
מה הוא עושה כאן?
שכן 05.10.09 01:03
72
הפוסל - במומו פוסל - לשימת לבך (71)
העולם הוא מראה 04.10.09 23:51
71
לאלה שלא קולטים: החרדים הם הבעיה, לא הדתיים
כהן ל. 04.10.09 23:01
70
סיור סיירת זבל ל-58-59 ול-61
שומר על הסביבה 04.10.09 22:00
69
כוכב יאיר מאיר
יאיר 04.10.09 21:40
68
איזה פאתוס, אלו נבואות זעם...
מאיר 04.10.09 20:19
67
המאבק על הבית
מגן אנושי 04.10.09 17:06
66
את מי אתה מנחם נחמיה?
מנחם 04.10.09 16:58
65
ל-64 אפשר לקרוא את נוח על כסא נוח ב-7 שגיאות
יעיר את מאיר 04.10.09 16:51
64
ל 62: המאמר של שטרסלר - אפשר לקרוא יותר נח בלינק המצורף
מאיר 04.10.09 00:34
63
לכל מי שמפריע לו לראות יהודי אותנטי - שתי מילים
יבוא חרדים לכפר - התשובה 03.10.09 23:55
62
סוף הבית השלישי (ב) חובה לקרוא
העתק כתבתו של נחמיה שטרסלר 03.10.09 23:12
61
לתגובה 53 - חוצפה! כמה אפשר עוד לסבול?
תושבת מרח' יקינטון 03.10.09 22:58
60
חרדים- חילונים
ענת 03.10.09 20:24
59
ל 58 מאד מפריע, מגעיל, זה כבר שבועות ככה, למה לא איכפת לו בכלל?
שכנה 03.10.09 16:19
58
55 +54 - רוצים לראות זיהום סביבתי מהו?
מוטי כהן 02.10.09 19:25
57
ל 54 ו 55 (אותו אדם???) ואולי גם 50 ? מה הקשר?
חד משמעי 02.10.09 13:39
56
55 ו 54: כמה נמוך אפשר לרדת? זה מה שיש לך לענות לעניין? בוש לך, איש ניקלה! (לת)
ירדת מהפסים 02.10.09 13:23
55
ל-54 כוונתי לכותב המאמר - מר דב קלנר מרחוב שניר 125 ת.ח. 271 כפר ורדים
חזרנו לפסים 02.10.09 12:24
54
בתי זיקוק לנפט
מבולבל 02.10.09 11:34
53
בואו בהמוניכם
... 02.10.09 11:21
52
גולדפארב וידידו הטוב
אלי-עזר 02.10.09 00:54
51
נו, כדרככם בקודש, כשלא יכולים להתמודד עם האמת, יורדים לגופו של אדם...
לא מכיר את קלנר, אבל אכפת לו 01.10.09 23:47
50
ממזהם סביבתי בבתי זיקוק לנפט (בז"ן מפרץ חיפה) למזהם פיו ולשונו בכפר (מדהים!)
המשרד לאיכות הסביבה 01.10.09 23:36
49
שפו לקלנר
עודד 01.10.09 22:07
48
מעניין...מעניין...
שימו לב 01.10.09 21:58
47
אין כל צורך במקווה בכפר, יש הסדר
תושבת ומשתמשת מקווה 01.10.09 21:31
46
מה חשוב הגודל?
מקטן ועד גדול 01.10.09 21:31
45
כשכפר ורדים יהיה ישוב בן עשרות אלפי אנשים (עיר) נדבר שוב (לת)
המשך ל 43 01.10.09 21:04
44
מעלות זאת עיר. גם בתל אביב יש. אי אפשר להשוות עיר לישוב קהילתי קטן. כשכפר ורדים יהיה בן עשרות אלפי (לת)
ל 43 01.10.09 21:03
43
גם במעלות יש עירוב מקווה, ישיבות, כולל, גנים חרדים וכו' וחיים כולם בשלום ואין השתלטות
הסבר לדני (41) 01.10.09 20:35
42
זכותו של קלנר לחשוב כך ולהביע את דעתו. חושבים כמוך, קלנר! (לת)
הזכות לחופש הדיעה 01.10.09 18:55
41
הסבר
דני 01.10.09 17:40
40
תיקון ל-39 הם יהודים בכל רמ"ח אבריהם אך הדת שהם מקיימים אינה יהדות כלל
חרדי ממש 01.10.09 11:27
39
תגובה ל-9
איציק 01.10.09 11:07
38
תגובה ל-32
תושב 01.10.09 11:03
37
סוף סוף מישהו מדבר פה לענין. (לת)
אבי 01.10.09 10:53
36
מי רוצה לגור בבני ברק??? תשובה לקלזנר
ערן ז. 01.10.09 06:19
35
די לכל הלכלוך שנוגד את ערכי הכפר
חילוני, תושב ותיק 01.10.09 06:15
34
אתה פשוט גזען, כנראה שלא ביקרת
אסי 01.10.09 06:08
33
הזדהות
דני 01.10.09 01:32
32
סליחה אביבה אבל מקווה במעלות זה לא בסוף העולם
!!!!!!!!!! 01.10.09 00:08
31
סדרי עדיפויות
תושבת חילונית 30.09.09 23:30
30
27 - למה יהדות ואיכות סביבה מנוגדות.
גל 30.09.09 21:59
29
לבעל התשובה ב 27
הצחקת אותי 30.09.09 21:39
28
משמיצים נמאסתם! גם אתה מר קלנר, עזוב אותנו ותפרוש בשיא
מי שמזהם עדיף שילך 30.09.09 21:01
27
מר ד. קלנר מצטרף ל"ועדת איכות הסביבה" בכפר - ומה מטרתה?
בעל תשובה תושב הכפר 30.09.09 20:51
26
תושב ותיק
אביבה זוהר 30.09.09 20:38
25
תשובה לאביבה זוהר
זוזו מוסא 30.09.09 20:12
24
ל 17
תומר 30.09.09 18:16
23
אל תסיטו את הדיון. בית הכנסת הוא לא הנושא. הנושא הוא ההשתלטות החרדית על כפר ורדים. (לת)
תומר 30.09.09 17:39
22
על חרדים
עמרם 30.09.09 17:33
21
אפילו בביכנ"ס בבני ברק לא יעצרו אותך אם תיכנס להיתפלל שם ואף חרדי לא ימנע ממך להיתפלל וכאילו שבאמת (לת)
צביקה 30.09.09 17:28
20
בית כנסת לחרדים בלבד ?!
חרדי ותיק 30.09.09 17:23
19
הבית שלי בכפר ורדים
אביבה זוהר 30.09.09 16:44
18
לתגובה 14
??? 30.09.09 16:26
17
אין מונופול על בית הכנסת!!!!
!!! 30.09.09 16:23
16
ציפי כוכבי, התפקחנו. מילים כמו שלך כבר לא עושות לנו את זה. (לת)
ציפי שמשי 30.09.09 16:01
15
מרכז תרבות משותף
ציפי כוכבי 30.09.09 15:49
14
קצת חידוד למי שייך בית הכנסת (וגם שייכות ארץ ישראל בכלל)
יהודי בשורש הנשמה 30.09.09 15:44
13
מסכימה: הם רוצים להשתלט על הכפר. זה מאבק על הבית.
עוד תושבת ותיקה 30.09.09 15:23
12
מונופול על בית כנסת?
??? 30.09.09 13:57
11
בית הכנסת שייך לכל מי שהוא תושב הכפר
! 30.09.09 11:57
10
עוד פיסה של שטויות. לקחתם נושא קטן והעצמתם אותו. תחפשו לעשות משהו עם עצמכם. (לת)
עוד תושב 30.09.09 11:48
9
למי שייך בית הכנסת?
יהודי אמיתי בלי הנחות 30.09.09 11:39
8
מסכימה עם הכותב
תושבת ותיקה 30.09.09 11:35
7
אתה יהודי?
יערון 30.09.09 10:38
6
תיקון קל לעובדה הסטורית והצעת פתרון
איתן 30.09.09 09:57
5
האם לך יש רצון לחיות בשלום לצידם?
אריאל 30.09.09 09:49
4
מאבק על "התחרדות"
א.א 30.09.09 09:45
3
אנחנו פשוט שונאים את עצמנו ,אנחנו ישוב יהודי!!!ולא מוסלמי או נוצרי..מה הבעיה שיהיו סימנים יהודים.
חילונית לגמרי 30.09.09 09:36
2
שני תיקונים
עופר 30.09.09 07:34
1
מזדהה עם המאמר שלך !!!
איל 30.09.09 07:24